четвртак, 13. децембар 2012.

"Prevazišao sam sebe" piletina









Ovo sam osmislio kao neke - pileće medaljone. To je trebalo da bude i naslov posta, ali mi se ovo čini nekako velikim za medaljone. Osim toga, stvarno mislim da sam izgledom i ukusom prevazišao moja dosadašnja jela od pilećeg filea. Rekao bih i majstorlukom. Za jednu porciju:

  • komad pilećeg filea (Polovina pilećih grudi. Na takvom komadu obično bude jedan deo koji je onako "kompaktan", koji sam koristio i još malo nekih labavo pričvršćenih duguljastih komadića. Njih sam odvojio, pa ću praviti nešto drugo.)
  • malo sušenih vrganja (Samo kratko potopljenih u vruću vodu)
  • malo kačkavalja (Ja sam koristio onaj biljni, sa oznakom - pizza. Provalio sam ga kad sam pravio vegetarijansku picu, mnogo se lepo rastopi i razvlači, kao pravi...)
  • malo dimljenog mesa (Može pršuta, može suvi vrat, dimljena slanina ili nešto slično)
  • 4-5 kašika devičanskog maslinovog ulja (Ja sam koristio jedno u kojem mi još od letos stoji grančica origana i malo belog luka)
  • so i biber po ukusu


Prilog:

  • bilo šta, ja sam se odlučio za najklasičniji mogući - pomfrit i grašak


Sos (za tri medaljona):

  • 50-ak grama maslaca
  • 100-ak ml neutralne pavlake
  • čašica starog viskija
  • dosta sveže samlevenog zelenog bibera
  • malo soli
  • mrvica sveže samlevenog belog bibera, za kraj 

Vreme pripreme: oko 1 i po sat (pola za pripremu, pola za pečenje)
Težina: zahtevno.

Da počnem od filea. Dakle, uzmete polovinu pilećeg filea i odvojite onaj kompaktni deo. Recimo da je to polovina od polovine.

Sada tu polovinu rasečete uzduž. Negde sam pročitao - "kao knjigu". Razumete šta mislim?

Ako se pojave deblji krajevi, možete ih dodatno raseći. To bi onda bilo "kao onaj deo omota od knjige".

Onda ga prekrijete celofanskom folijom ili kesom za zamrzivač i dobro ga izlupate kuvarskim čekićem. Što bi rekli na filmu: "Beat the hell out of it". Posolite, pobiberite i prelijete sa malo maslinovog ulja.

Suvo meso, kačkavalj i suve vrganje iseckate na kockice. Vrganji neka par minuta stoje u vrućoj vodi. Napisao bi da umesto vrganja mogu šampinjoni, ali razlika je ogromna.

Nanesemo ove satsojke na meso i pažljivo formiramo "medaljone". Ostavimo ih da stoje sa stranom na kojoj su spajani krajevi, okrenutom dole. Tako ćemo i početi pečenje.









To izgleda ovako.












Ali pre pečenja, tiganj. Ovo je žig, sa donje strane. U pitanju je tiganj od livenog gvožđa, u savršenom stanju. Praktično neuništiv. Video sam da proizvođač daje garanciju 30 godina. Na Amazonu košta nešto preko 90$. Kupljen je na buvljoj pijaci, kod azilanata-povratnika iz Švedske, za 400 din.









Stavite u sličan tiganj (može deblji-teflonski) koju kap maslinovog ulja, dobro zagrejte i stavite medaljone, "zgužvanom" stranom odozdo. Odmah smanjite vatru na "keca". Ostavite bar 20 minuta.





Kada da okrenete? Kad se ispeče (pobeli) do polovine ukupne debljine. Kad okrenete, tad je prilika da preko dodate malo maslaca, neka se polako rastapa. Ne ustručavajte se da povremeno dodajete i po malo maslinovog ulja. Pecite 15-ak minuta sa ove strane. Možete okrenuti još koji put, da se dobro ispeče. Sve vreme na tihoj vatri. Dodajte i po malo maslaca. 




Na kraju okrenite onako kako ćete servirati. Što će reći, ružnija strana ododzdo. Dodajte čašicu viskija, neutralnu pavlaku, malo soli i dosta sveže samlevenog zelenog bibera. Isključite ringlu. Koja mrva belog bibera.






















5 коментара:

  1. Mmmm, ovo mi se baš dopada, zapravo ne mogu da se odlučim... za medaljone, za tiganj ili naslov posta.:) Promenila bih jedino kačkavalj. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, izgleda niko ne voli taj posni kačkavalj. Ja sam ga probao uz vino i ne sviđa mi se. Previše je "margarinast". Ali sam ga probao na pici, a pravio sam sa njim i kalcone za drugare uz preferans, i odličan je kad se rastopi.

      Избриши
  2. Jako volim piletinu i često je pravim no na ovakav način još nisam probala. Hvala za recept, :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Nisam ni ja. Ovo je bila trenutna inspiracija.

    ОдговориИзбриши
  4. Svidja mi se ovaj blog zato sto ima originalne recepte, nema puno prica i bla bla pre recepta.lepe slike tako. Cestitam iz Grcke sto koristite maslinovo ulje! Konacno jedan blog koji zna sta je pravilno

    ОдговориИзбриши